​Rutine operationer

• Kastration af kat
  • Sterilisation af hund
  • Kastration af hund

Mange tror at en kastration eller sterilisation altid er det samme, men operationen kan gennemføres med forskellig grad af sikkerhed. Afhængig af hvilken narkoseform der anvendes og graden af overvågning under indgrebet.

Hos os helbredsundersøges og vejes patienten først. Hunde beroliges og får ilagt venekateter. Hunde og katte, der steriliseres bedøves med samme stoffer som til mennesker.

Sterilisation af kat​

​Under operationen overvåger vores anæstesisygeplejerske dyrets bedøvelsesdybde ud fra reflekser. Dyret tilsluttes vores monitor, her kan vores anæstesisygeplejerske overvåge vigtige parametre, der måles kontinuerligt under bedøvelsen. Vi måler pulsen, blodtrykket, blodets iltindhold, CO2 i udåndingsluften, dyrets temperatur og EKG.

Det sikrer et meget sikkert forløb uden at dyret risikerer at kunne mærke noget.

Kastration af hund​

​​Patienten smertebehandles. Inkluderet i prisen er også smertestillende tabletter, som du får med hjem til de efterfølgende dage.

Såret syes med indvendige tråde, og der vil derfor ikke være synlige sting i såret. Sårkontrol efter 10 dage er inkluderet i prisen. Du vil få en foderprøve med hjem på et foder, som vi anbefaler efter neutralisation.

Vores priser på sterilisation og kastration forsøger vi at følge den gængse pris i vores område

Af andre hyppige operationer kan nævnes:

• Livmoderbetændelse, Pyometra operation
  • Fjernelse af knuder i huden
  • Fjernelse af knuder i mælkekirtler​